2017. 07. 02.

A futás 6 létfontosságú előnye

Hogy a futás segít formába jönni, azzal mindenki tisztában van. Az viszont sokak számára újdonságként hathat, hogy az megannyi módon és rendkívül hatékonyan segít egészségünk és közérzetünk javításában. Bár nem mindenki legkedveltebb edzésformája, hat bámulatos előnye tudatában a futás azok számára is új megvilágításban tündökölhet, akik eddig ódzkodtak a testmozgás e formájától.

 

1. Megerősíti a csontokat

A csonttömeg növekedésének elősegítése és az idős kori csontvesztés esélyeinek redukálása mellett, a közhiedelemmel ellentétben, a futás megerősíti térdünk csontozatát, amit egy friss orvosi tanulmány is bizonyít.

 

2. Megelőzi a betegségeket

Bizonyított tény, hogy a futás csökkenti bizonyos rák típusok: a vastagbélrák, a mellrák, a prosztatarák, a méhtestrák és a tüdőrák előfordulási esélyeit (Journal of Nutrition, 2002, 170 tanulmány alapján). A futás továbbá kifejezetten ajánlott cukorbetegek és magas vérnyomásúak számára, sőt, a szívrohamok megelőzésére is kiváló, hisz segíti az artériák rugalmasságának fenntartását, és erősíti a szívet.

 

3. Jobban alszol tőle

Azok, akik hetente legalább 150 percet futnak, sokkal jobban alszanak éjszakánként és kevésbé érzik magukat álmosnak másnap, mutat rá egy tanulmány, ami bizonyította, hogy a futás 65 százalékos javulást eredményez az alvás minőségében.

 

4. Növeli az önbizalmat

A futásnak nem csak fizikai előnyei vannak. Célok felállítása és elérése magabiztosságot kölcsönöz és növeli önbecsülésünket. A bennünk rejlő belső erőforrások felszabadítása által pedig futás után sokkal boldogabbnak érezzük magunkat.

 

5. Segít a depresszió leküzdésében

Ha depressziósak vagyunk, valószínűleg az egyik legutolsó dolog, amire vágyunk, az a futás. Ám egy-két kilométer után az agy olyan hormonokat kezd felszabadítani, amik jelentős mértékben javítják közérzetünket. 

 

6. Növeli a várható élettartamot

Azok, akik rendszeresen futnak, átlagosan három évvel többet élnek nem aktív társaiknál egy tanulmány szerint. Ha ilyen egyszerűen növelheted esélyeidet, miért ne tennéd?

 

Reméljük cikkünk felkeltette azok érdeklődését, akik még csak kacérkodnak a futás gondolatával; a rendszeres mozgókat pedig megerősítette abban, hogy jó dolgot csinálnak. Bármelyik csoportba is tartozol, masszőreink szeretettel várnak június 11-én a 24. K&H mozdulj! maraton- és félmaratonváltóra, ahova 2-6 fős csapatok 7, 21 és 42 km-es távra nevezhetnek ingyenesen. Gyere és lazíts a nicoflex medi forte sátránál!

 

Author Teszt