2017. 11. 12.

shutterstock_662601280.jpg


Az ősz beköszöntével egyre hívogatóbbnak érezheted a takaró alatt gubbasztást egy bögre jó meleg tea és finom süti társaságában. Azonban ne feledkezz meg arról, hogy a rendszeres mozgás még a hűvösebb hónapokban is elengedhetetlen egészséged megőrzéséhez. Így kedvcsinálónak összegyűjtöttük neked a legnépszerűbb őszi sportokat!

Futás 

A futás évszaktól függetlenül is az egyik legkedveltebb sportnak számít, hiszen csak megfelelő öltözet, és kellő elhatározás kell hozzá. Ha pedig unod a városi futópályákat, az ősz remek alkalom, hogy kipróbáld a tájfutást, hiszen sokkal izgalmasabb gyönyörű tájakon, kanyargós ösvényeken futni a kellemesen hűvös időben.

Biciklizés

Az elmúlt években rengeteget fejlődött a bicikli úthálózat a városokban, így könnyen és biztonságosan lehet kerékpározni. Azoknak, akik egyébként is kerékpárral járnak, nem kell bemutatni ezt a sportot, ha viszont még nem ültél nyeregbe itt a remek alkalom, hogy kipróbáld. A biciklizés javítja az állóképességet és pozitív hatással van a szív- és érrendszer működésére, emellett szépen formálja a lábakat és a feneket.

Túrázás 

Az egyik legideálisabb évszak a túrázáshoz az ősz, azok számára pedig, akik szeretik a természetet, de nem rajonganak a futásért ez a mozgásforma a tökéletes választás! Már egy rövidebb, egy órás túra is képes elégetni 500 kalóriát, az erősebb zsírégető hatásért pedig egyszerűen válassz meredekebb túraútvonalat. Ha fogyni szeretnél, érdemes kipróbálni a nordic walkingot, amivel túrázás közben sokkal jobban átmozgatod a felsőtested, emellett a botok támaszként is funkcionálnak, így az ízületeket is kíméled.

Úszás

Ha már hiányzik a nyári tópart és a lubickolás, irány az uszoda! Az úszással az egész testedet átmozgathatod, kimondottan jól erősít és fogyaszt, ráadásul a víz felhajtóerejének köszönhetően az ízületeket sem terheli. Úszás után, ha lehetőséged van rá, ne hagyd ki a szaunát sem, mivel az segíti beindítani a zsírégetést és a méregtelenítő folyamatokat.

Jóga

Az őszi időszak kedvez az olyan mozgásformáknak, mint a jóga, mivel ilyenkor az ember jellemzően lelassít a nyári pörgés után, és könnyebben hangolódik rá a nyugodtabb gyakorlásra. Ha eddig csak szemeztél a jógával, most itt a tökéletes alkalom arra, hogy ki is próbáld azt. Amellett, hogy ez a mozgásforma jótékony hatással van az idegrendszer működésére, a különböző nyújtó és erősítő gyakorlatokkal hatékonyan formálja az alakodat, és erősíti az izomzatot is.


Author Teszt
Maradj lendületben a legnépszerűbb őszi sportokkal!

Az oldalon sütiket használunk. Erre vonatkozó szabályzatunkat itt olvashatja.

nicoflex.hu