2017. 09. 03.

morning_runner.jpg


Tippek és tanácsok szabadtéri futáshoz a hidegebb hónapokra.


Ideális hőmérséklet, kevésbé forgalmas útvonalak, lábunk alatt ropogó avar – az ősz nem véletlenül a futók egyik kedvenc évszaka. Az esős időjárás és a rövidebb nappalok azonban sokunk dolgát megnehezíthetik: összegyűjtöttük hát, hogy mire érdemes figyelni az ősszel futni vágyóknak.


Melegíts be hosszabban!

Hűvösebb időben az izmok nehezebben melegednek be, ezért a bemelegítésnek alaposabbnak kell lennie. Kövesd tippjeinket, melyeket egy korábbi bejegyzésben foglaltunk össze, figyelve arra, hogy a gyakorlatokat hosszabban csináld a nyáron megszokottnál. A nemkívánatos megfázás elkerülheted, ha a levezető, statikus nyújtást már otthon végezd! 


Öltözz rétegesen!

A legpraktikusabb, ha három réteg ruhát veszel magadra: a legalsó réteg testre feszülő, könnyű és nedvszívó anyagú; a középső réteg egy lazább, kevésbé feszülő, de semmiképp sem pamut; míg a külső réteg egy vízhatlan, jól szellőző ruha legyen! Ez utóbbira az egyik legjobb választás egy cipzáras futómellény, ami a melegebb és esőmentes napokon elhagyható. 


Ne állj meg hosszabb időre!

Nagy esélyed van a meghűlésre, ha leizzadva megállsz egy-egy nagyobb pihenőre. A futásod ezért úgy tervezd meg, hogy az edzés végén még legyen erőd hazafutni, így elkerülheted, hogy teljesen áthűlj. Otthon szabadulj meg minél hamarabb nedves ruháidtól, és irány a meleg vizes kád vagy a zuhanyzó! 


Tedd magad láthatóvá!

Mivel egyre korábban sötétedik, biztonságod érdekében az esti futásoknál mindig jól észrevehető, világos színű ruhákban fuss! Erre a célra a legjobb, ha beszerzel egy láthatósági mellényt. Aggódsz, hogy hogyan mutatsz majd? Ez a legkevesebb, a lényeg, hogy mindig épségben hazaérj!


Próbáld meg az orrodon venni a levegőt!

Hiszen így a levegő hőmérséklete kevésbé tudja befolyásolni a testhőmérsékletet, és kevesebb szennyeződés is jut a tüdődbe! Azonban ez hosszú távon még a profi futóknak is gondot okozhat, ezért eleinte az orrodon és a szádon is lélegezz egyszerre, majd fokozatosan szoktasd át szervezeted csak az orron át történő légzésre! Fontos, hogy a kezdeti szakaszban szádat ne szorítsd össze, és ne is nyisd túl nagyra, hagyd, hogy a levegő egy kis résen áramoljon a tüdődbe!  


Author Teszt
Fuss neki az ősznek!

Az oldalon sütiket használunk. Erre vonatkozó szabályzatunkat itt olvashatja.

nicoflex.hu