2017. 12. 23.

shutterstock_631379417.jpg


A TRX (Total-Body Resistance Exercise) kialakulása Randy Hetrick, amerikai tengerészgyalogos nevéhez köthető, aki szolgálati ideje alatt arra keresett megoldást, hogy hogyan tudná a katonákat hatékonyan edzésben tartani bármilyen környezetben – akár viszonylag kis helyen is –  komolyabb felszerelés nélkül. Kezdetben különböző hevederekkel kísérletezett, majd miután leszerelt, Randy Fitness Anywhere Inc. néven alapított céget, és TRX márkanév alatt levédette az általa fejlesztett sporteszközt, és a hozzá tartozó edzésformát. A TRX eszközök és a hozzájuk tartozó tréningek rekordgyorsasággal terjedtek el a cross-funkcionális edzés kedvelői között, cikkünkből pedig megtudhatod, minek köszönhető ez a népszerűség.


1. Igazi mobil edzőterem
A TRX eszköz lényegében két állítható magasságú heveder, amibe kapaszkodva saját testsúlyoddal végezhetsz felfüggesztéses edzéseket. Ezt a megközelítőleg 70 dkg-os hevederrendszert könnyedén magaddal viheted, és bárhová felfüggesztheted, akár otthon, egy játszótéren vagy egy masszív fa ágairól lelógatva akarod használni. 

2. Végtelen lehetőségek
A gyakorlatok sokszínűségének tulajdonképpen csak a képzeleted szabhat határt, amitől az edzés garantáltan nem lesz unalmas. Emellett úgy mozgathatod át az egész testedet, hogy az edzésnél saját súlyodat használod ellenállásként és a sorozatok intenzitását is te határozod meg. Így ugyanazt az eszközt használhatod alakformáláshoz, amit más egy kiadós erősítő edzéshez. 

3. Hatékonyabb, mint a kardió
Ez az edzésforma intenzívebb egy kiadós kardiónál, így sokkal több kalóriát égetsz el kevesebb idő alatt. Az anyagcserére gyakorolt hatása is kedvező, mivel az edzés utáni regenerációban is elégetsz annyi kalóriát, mint edzés közben. Ezzel szemben egy kardió edzés utáni regeneráció zsírégető hatása minimális. 

4. Javítja az egyensúlyérzéked
Mivel nem egy stabil ponton támaszkodsz, hanem két imbolygó hevederen lógsz, fokozott izommunkát kell kifejtened egyensúlyod megőrzéséhez. Ezáltal erősödsz és a koordinációs képességed is fejlődik. 

5. Segít az alakformálásban
A módszer lényege, hogy nem egy-egy izomcsoportra összpontosít, hanem különböző mozgásmintákon keresztül több izomcsoportot is megmozgat minden lehetséges irányban. Ezáltal javul az állóképességed, az izomzatod harmonikusan kidolgozott lesz, és nem válik olyan kötötté, mint a klasszikus, gépeken végzett edzések után. 

6. Erősíti a keringési rendszert
Az edzés alatti fokozott izommunkához a sejteknek több oxigénre van szüksége, így emelkedik a pulzusod, amivel hatékonyan fejlesztheted a szív- és érrendszered terhelhetőségét.


Author Teszt

Az oldalon sütiket használunk. Erre vonatkozó szabályzatunkat itt olvashatja.

nicoflex.hu