2017. 12. 31.

shutterstock_333793553.jpg

Érthető, ha egy kiadós, izzasztó edzés után nem szeretnéd azonnal visszapótolni az elégetett kalóriákat indokolatlan nassolással. Azonban fontos tudnod, hogy a kimaradt étkezéstől leeshet a vércukorszinted és hamar fáradtnak érezheted magad. Ezért, ha nagyobb mennyiségű szénhidrátot nem is szeretnél magadhoz venni, legalább a szervezeted számára szükséges fehérjéket pótold valamilyen jól megválasztott harapnivalóval. Ha nem szeretnéd kizárólag a bolti fehérjeporokat inni,  összegyűjtöttük neked a legnépszerűbb fehérjepótlókat, amiket könnyedén elkészíthetsz magadnak te is. Lássuk tehát, hogy miből válogathatsz! 

1. Sült csicseriborsó
Egy bögre csicseriborsót önts ki a tepsibe, önts rá kevés olívaolajat és fűszerezd ízlés szerint. 15-20 perc alatt a csicseriborsó ropogósra sül, és ha edzés előtt készíted el, akkor is finom friss marad, mikor megeszed. Ha a csicseriborsó nem a kedvenced, válassz bármilyen szárított babot, vagy lencsét, amit szeretsz.

2. Túró friss gyümölcsökkel
A túró nem véletlenül nagy kedvence a dietetikusoknak és a testépítőknek egyaránt. Tele van fehérjével, kalciummal, és magas a D vitamin tartalma, mégis kevés kalóriát tartalmaz. Edzés előtt készíts elő két nagy evőkanál túrót és bolondítsd meg a kedvenc gyümölcseiddel.

3. Pisztácia és alma
A növényi alapú fehérjeforrások közül a pisztácia az egyik leghatékonyabb. Vigyél magaddal két nagy marék pisztáciát és egy almát az edzésre, és biztos lehetsz benne, hogy a lendületed bőven kitart a következő főétkezésig.

4. Tonhalas tortilla tekercs
Ha az ebédszünetedben mennél edzeni, próbálj meg legalább egy laktató szendvicset, vagy tortilla tekercset megenni. Gyorsan és egyszerűen készíthetsz tonhalas tekercset, csak a kedvenc tonhalkonzervedre van hozzá szükség, egy kis citromlére, olívaolajra, teljeskiőrlésű tortilla lapokra és vegyes salátára. Pakolj minden összetevőt a tortilla lapra, tekerd föl, és már csomagolhatod is. 

5. Sonkás almás sajtrolád
Ha igazi ínyenc vagy ezeket a sajtroládokat neked találták ki. Vágj csíkokra egy egész almát és egy keveset kedvenc sonkádból, majd pakold egy lap sajtra és tekerd fel.

6. Görögjoghurt mézzel
Az előállítási módjának köszönhetően a görögjoghurtnak magasabb a fehérjetartalma, mint más, natúr joghurtoknak, ezért kiválóan alkalmas az edzés utáni fehérjepótlásra. Egy kanál mézzel elkeverve igazán laktató édes csemege. 


Author Teszt

Az oldalon sütiket használunk. Erre vonatkozó szabályzatunkat itt olvashatja.

nicoflex.hu