2018. 07. 18.

Minden, amit tudni akartál a helyes bemelegítésről és nyújtásról – Soltész Reni edző, vendégszerző írása

nicoflex-25-26WK_2.jpg

A bemelegítés tulajdonképpen egy előkészítő alaptevékenység, amely általánosságban ugyanazokat az ismétlődő gyakorlatokat tartalmazza és tükrözi a sportági sajátosságokat. Legfőbb célja, hogy felkészítse a szervezetet az edzésre vagy versenyre (mentálisan és fizikálisan egyaránt), továbbá növelje az aktuális teljesítményszintet.

Elsősorban természetes gyakorlatokat alkalmazunk (futó, ugró és dobó gyakorlatok), valamint gimnasztikai feladatokat, melyek célja az ízületek átmozgatása, a testhőmérséklet emelése és az izmok vérellátásának-, elasztikusságának fokozása a sérülések elkerülése érdekében. A nicoflex medi forte ezt még jobban elősegíti, hisz a bekent területen fokozza a vérkeringést.

A bemelegítés idejének és feladatainak mindig az egyénhez és az adott sporteseményhez kell igazodnia. Semmiképp nem szabad elhanyagolni, hisz egy egyszerű mozdulattól képesek vagyunk akut vagy krónikus sérüléseket szerezni. A nyújtást sokan unalmasnak és feleslegesnek tartják egészen addig, míg rá nem kényszerülnek. Bemelegítés során érdemes dinamikus nyújtógyakorlatokat végrehajtani. Például: 1. Folyamatos járás (tyúklépés) közben lefelé hajlítás lábfej irányába úgy, hogy sarkon van a támasz, lábfej visszafelé feszítve. 2.  Kitörés előre, majd súlypontáthelyezés a hátulsó lábra, mindeközben nyúlik az elülső láb, amelyre rá kell hajlítani. Ezekkel a felsorolt gyakorlatokkal az is elérhető, hogy több izom egy időben dolgozzon, aktiválódjanak az ideg-izom kapcsolatok, valamint egyes feladatok az erősítő jelleg mellett fejlesztik a koordinációt és a mobilizációt.

A bemelegítés sok esetben egyfajta „ceremónia”. Sok sportolónak megvan, hogy mi után mi következik, ezáltal fejben is (mentálisan) bebiztosítja, felkészíti magát a sportolásra. A megszokott mozzanatok jó érzéssel töltik el, magabiztosságot adnak neki a továbbiakban, mely nagyobb, jobb teljesítményre sarkalhatja. A bemelegítés a sportolás és a jó teljesítmény elérésének egyik alappillére, amit érdemes egyénre szabottan a lehető legtökéletesebbé tenni és minden olyan lehetőséget meg kell ragadni, ami ezt elősegíti. Például a vérbőséget okozó készítmények használata, mint a kapszaicin tartalmú nicoflex medi forte krém, mely hatékonyan csökkenti a serülések kockázatát és fokozza a teljesítményt.

***

Tehetséges sportolók/edzők

A nicoflex medi forte krémet a legtöbb profi sportoló évtizedek óta felfedezte és azóta is alkalmazza. Rovatunkban megosztják veletek a tapasztalataikat és szaktudásukat, hogy a mozgás ne csak hatékony, sérülésmentesen is legyen.

Ismerjétek meg első vendégszerzőnket, Soltész Renit, aki örökmozgó gyerekként és kamaszként versenyszerűen atletizált, majd felnőtként okleveles edzőként folytatta sportolói hivatását. 



Author Teszt

Az oldalon sütiket használunk. Erre vonatkozó szabályzatunkat itt olvashatja.

nicoflex.hu