2017. 07. 14.

Csúcsforma az utolsó pillanatban? Nem probléma!

Noha sajnos semmilyen szuper titkos fitnesz programmal, vagy csodatevő zsírégető pirulával nem tudunk szolgálni, tippjeinkkel segítünk formába lendülni az utolsó pillanatban, akár esküvőre, last minute tengerparti nyaralásra, vagy csupán a hétvégi strandolásra készülsz.

Az evés mindig sarkalatos pontja a felkészülésnek, nem hiába kering milliónyi „jó tanács” az interneten arról, hogy mit, és mit nem szabad fogyasztani a bikiniszezonra készülve. Az, hogy a szénhidrátban és zsírban gazdag ételekről le kell mondani nem újdonság, viszont az olyan, tápértéküket tekintve egyébként igen gazdag keresztesvirágú zöldségeket, mint a kelkáposzta, a kelbimbó, a karfiol és brokkoli is jobb elkerülni, hisz azok könnyen puffadást okozhatnak, amit a nagy esemény előtt, lássuk be, még az ellenségének sem kíván az ember.

Jó, de akkor mit szabad? Például grépfrútot, mivel megkönnyíti az emésztést és serkenti az anyagcserét; banánt, ami káliumtartalma miatt kompenzálja a vízvisszatartást; vagy pulykahúst és lazacot magas fehérje-, és relatíve alacsony kalóriatartalma miatt.

Persze ha oda is figyelünk a helyes táplálkozásra, ez még sajnos önmagában nem elég a várt eredményhez. A nagy nap előtti héten, tehát minden nap végezzétek el a következő gyakorlatokat:

·         lábemelés (hanyatt fekve, kéz a fenék alatt, 6x15)

·         hasprés (hanyatt fekve, kezek összekulcsolva a fej fölött, 6x15)

·         csipőemelés (hajlított térddel, hanyatt fekve, karok a talajon, 5x20)

·         kitörés (helyből, csípőre tett kézzel, egyenes háttal, váltott lábbal, 4x15 mindkét oldalra)

·         lábemelés hátra (térdelőtámaszban, mindkét lábbal, 4x15)

·         guggolás (széles terpeszben, egészen mélyre, 4x15)

Mindezek mellett sajnos (nem sajnos, kinek hogy) az alkoholt is száműzni kell (még a „csak egy pohárka bor” sem fér bele), és le kell feküdni időben. Ez azt jelenti, hogy legkésőbb 11 órakor irány az ágy, nincs még egy sorozatrész, hogy meglegyen a minimum 7 (de inkább 8) óra pihenés!

 

Ha nem is egyszerű mindezt megvalósítani, mégis a fenti tanácsok megfogadásával tényleg lényeges változásokat érhettek el az utolsó (utáni) pillanatban, és ha közben fájni is fog néha, a végén hálásak lesztek magatoknak, hogy kitartottatok. 

 

Author Teszt