2017. 10. 14.

shutterstock_273428522.jpg


Biztosan te is rengeteget hallottál már a cross fitnesz edzésekről, azonban ez a mozgásforma sokunk fejében úgy él, hogy a keményfiúk terepe. Miért? A cross fitnesz számtalan sportágból meríti az ihletet a mozdulatokhoz, és mind a 10 fizikai képességünket igénybe veszi: erő, állóképesség, flexibilitás, agilitás, kitartás, teljesítmény, gyorsaság, koordináció, egyensúlyérzék, pontosság. Ezért bár nagyon változatosak az edzések, rendesen megizzasztnak egy férfit is. Lássuk, hogy miért érdemes mégis nőként belevágni?


1. Minden edzésformát jól meg fogsz tanulni.

Leragadtál a kis kézi súlyoknál, és a nehezebb erősítő edzéseket elkerülted? Ha sosem tudtad mihez kezdj az olyan edzőtermi eszközökkel, mint például a kettlebell, itt biztosan találkozni fogsz velük és megtanulhatod, hogyan használd őket.


2. Unalmas edzés? Felejtsd el!

A cross órák folyamatosan változó, magas intenzitású mozdulatokból állnak. Mindig van egy WOD (workout of the day) „nap edzése”, ami azt jelenti, hogy egy adott alkalommal lehet egyszerre futás, kettlebell gyakorlatok, saját testsúlyos feladatok és gimnasztika is.


3. Mérhető eredmények

A cross egyik nagyon fontos eleme a mérés. A legtöbb cross fitneszes méri egy-egy gyakorlatnál az eredményeit, így könnyen követhető a fejlődés, ami további motivációt ad az edzéshez.


4. Nagyon jól fogsz kinézni

Ebben az edzésformában minden testrészedet edzed, sok a saját testsúlyos, vagy súlyzós feladat, ezért izmosodni fogsz (nyugi, nem fogsz úgy kinézni, mint egy testépítő). Az izmok pedig beindítják az anyagcserédet, tehát fogysz is majd.


5. Minden feladat egyénre szabható

Természetes, hogy az elején nem fogsz nagy súlyokkal guggolni és különböző alkatú sportolóknak sem megy egyformán ugyanaz az edzéstípus. Ezzel nincs is gond, minden feladatot lehet könnyíteni, vagy nehezíteni annak megfelelően, hogy ki végzi.


6. Közösség az edzéseken

Sokan csak egy divat edzésnek titulálják a cross-t, de akik benne vannak, azok pontosan tudják, hogy ez egy igazi közösség. Az órákon személyes kapcsolat alakul ki az edző és a résztvevők között, a régiek szívesen osztanak meg tippeket az újakkal, és ez az egység sokat segít, hogy együtt fejlődjetek.


7. Hatékonyság

Ha nagyon sűrű a napirended, és maximum egy órád van edzeni, a cross fitnesz a legjobb, amit választhatsz. Egy „napi edzés” tartalmazza a súlyzós és a kardió edzés elemeit is, így mindent kipipálhatsz.


8. A legjobb lehetőség, hogy megtanulj új mozgásformákat megvető tekintetek nélkül

Benned is él még egy iskolai tornaóra szörnyű emléke, amikor a többiek előtt kellett bemutatni, valamilyen gyakorlatot, amiben felsültél? Itt semmi nem lesz ciki, az edző mindent pontosan meg fog mutatni és a többiek is segítőkészek lesznek veled.


9. Olyan, mint a személyi edzés, csak sokkal olcsóbb

Cross órára bemehetsz egy sima fitnesz bérlettel is, míg egy személyi edzőt sokkal drágább megfizetni. A hatás viszont nagyjából ugyanaz lesz. Ráadásul a legtöbb cross edző szívesen megismerkedik az új tagokkal és segít a személyes célok kitűzésében.


10. A Cross fitnesz funkcionális edzés

Néhány hónap edzés után arra leszel figyelmes, hogy könnyen utol fogod érni a buszt a megállóban, nem lesz gond hazavinni a szatyrokat egy nagyobb bevásárlás után, és az irodai 20 literes vizes ballont is simán ki fogod tudni cserélni. A cross olyan funkcionális edzés típus, ami egyszerűbbé teszi a mindennapi életedet.


Author Teszt

Az oldalon sütiket használunk. Erre vonatkozó szabályzatunkat itt olvashatja.

nicoflex.hu