2017. 10. 29.

shutterstock_101076805.jpg


Sokan esünk abba a hibába, hogy ha felkúszik néhány felesleges kiló, akkor tűzoltás jelleggel gyors diétába kezdünk. Ezzel azonban többet árthatunk, mint használunk. Miért? A szervezetünknek azt üzenjük, hogy éhezünk, ezért rögtön raktározó üzemmódba vált és lelassítja anyagcserénket. Ráadásul a drasztikus villámdiéták után sokkal gyorsabban hízhatunk, mint korábban, mert a szervezet ekkor is a túlélésre hajt, és jobban raktároz.


Érdemes a mindennapokba beiktatott pár apróbb trükkel próbálkozni, hogy elkerüljük a jojó effektust:


1. Izmozd fel az anyagcseréd

Az izmok sokkal jobban dolgoztatják a szervezetet, mint a zsír. Vagyis minél izmosabb vagy, annál több kalóriát égetsz el. Ha még valamilyen fizikai aktivitással igénybe is veszed ezeket az izmokat, a zsírégetés akár 24 órán át kitarthat. Azonban a könnyebb mozgásformák is, amelyek során használnod kell az izmaidat, felveszik a harcot a háj ellen! Edzés előtt kend be nicoflex medi forte krémmel azokat a testrészeket, amelyeket az edzésen különösen igénybe fogsz venni, így megelőzheted a rándulást, vagy a súlyos izomlázat.


2. Reggelizz úgy, mint egy király

Egy tanulmány szerint azok, akik kihagyják a reggelit közel ötször elhízottabbak, mint akik időt szakítanak rá. Szintén kimutatták, hogy reggeli nélkül 10%-kal lelassul az anyagcsere. Nagyon fontos tehát, hogy ne hagyd ki ezt az étkezést, ezzel máris sokat teszel az ideális testsúlyod eléréséért. A reggeli legyen fehérjében és egészséges zsírokban gazdag.


3. Idd magad karcsúra

A testünk 60%-a vízből áll, ezért sok folyadékra van szükségünk. Igen ám, de az elmúlt 30 évben megduplázódott az a kalóriamennyiség, amit az ivással beviszünk, mert rászoktunk a cukrozott, ízesített üdítőkre. A hozzáadott cukor pedig nem más, mint folyékony zsír. Kerüld ezeket, és igyekezz kizárólag szénsavmentes vizet inni, így egy csomó felesleges kalóriától megszabadítod magad.

 

4. Ne dőlj be a marketingnek

Kerüld az olyan előre elkészített ételeket, amelyek csomagolásain olyan hívogató szavakat találsz, mint a „természetes összetevőkből”, „zsírszegény”, vagy „light”. Ezeket pont azért készítik, hogy bedőlj nekik, miközben valójában tele vannak cukorral és tartósítószerekkel. Az igazán egészséges ételeken semmilyen „marketing szöveget” nem találsz: lazacfilé, zöldbab, narancs – ezeknek egyetlen összetevőjük van, az étel maga.  Válaszd ezeket!


5. Kisebb tányér, kisebb pocak

Kutatások bizonyítják, hogy összefüggés van a tányér mérete, és aközött, hogy mennyit eszünk. Akár hiszed, akár nem, ha nagyobb tányért választasz, akkor többet is fogsz enni! Egy apró trükk, de megéri: használj kisebb tányérokat az érkezéshez!

Author Teszt

Az oldalon sütiket használunk. Erre vonatkozó szabályzatunkat itt olvashatja.

nicoflex.hu